Γράφει ο
Θόδωρος Δημητριάδης
Η κυβέρνηση
έχοντας μπροστά της 3 εκλογικές αναμετρήσεις, έχει ξεκινήσει μια άνευ
προηγουμένου προπαγάνδα – κοροϊδία για το δήθεν «τέλος των μνημονίων».
Τι μας
επιφυλάσσουν λοιπόν το μέλλον;
Οι δεσμεύσεις
που περιγράφονται στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022
είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικές:
1. Οι συντάξεις
συνεχίζουν να κατακρεουργούνται, αφού μαζί με τις δαπάνες για πρόνοια,
μειώνεται σταθερά το κονδύλι των κρατικών δαπανών κατά 4,37 δις ευρώ το 2019.
2. Συνεχίζεται
η φοροληστεία, που θα ενταθεί με την ψηφισμένη μείωση του αφορολόγητου σε
συντάξεις – μισθούς, αλλά και με την αύξηση των εμμέσων φόρων κατά μισό δις. Η
φορολογία των φυσικών προσώπων από περίπου 9,1 δις το 2018 και το 2019,
εκτοξεύεται στα 10,5 δις το 2020. Παράλληλα συνεχίζεται και η άγρια αφαίμαξη
μέσω του ΕΝΦΙΑ.
3. Τα πρωτογενή
πλεονάσματα γίνονται πιο αιματηρά, αυξάνονται κάθε χρόνο κατά 1δις. ευρώ. Στην
πρόσφατη απόφαση το Γιουρογκρούπ επισημαίνει «το Ελληνικό κράτος θα
σεβαστεί πλήρως τη δέσμευση του να εξασφαλίσει ότι οι ετήσιοι προϋπολογισμοί θα
επιτύχουν μεσοπρόθεσμο πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ».
4.
Εγκαινιάζεται από τον Οκτώβρη η ενισχυμένη ανά τρίμηνο εποπτεία όπως
προβλέπεται από τη συμφωνία της Κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν θα
μπορούμε να πάρουμε ανάσα με τους δερβέναγαδες που θα έχουμε πάνω απ’ το κεφάλι
μας.
Συμπέρασμα: Η
διατήρηση και η επέκταση των μέτρων επιβεβαιώνουν ότι η λιτότητα και η κρίση όχι
μόνον δεν τελείωσαν στις 20 Αυγούστου, αλλά θα κλιμακωθούν - όπως και τα
κυβερνητικά παραμύθια και τα ψέματα που ακούμε παραδοσιακά πάντα πριν από τις
εκλογές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου